Duca1_StrV4S.jpg

KOEAJOSSA

DUCATI STREETFIGHTER

V4 S

Moottoripyöräilyn maailmassa, kuten kaikessa muussakin elämän menossa, ilmiöt ja tyylisuunnat kokevat epäsäännöllisen säännöllisesti muutoksia. Ei ole kovinkaan pitkää aikaa kun racing-replica sportit kävivät kukkotappelua merkkien välisestä markkinaosuuksien herruudesta, ja myös tällä hetkellä suorituskyky on avainroolissa, mutta …

Nyt ovat aseina tehoiltaan lähes MotoGP-tasoiset, aavistuksen verran yli 1000-kuutioiset ja noin 200-hevosvoimaiset, tai jopa sitäkin tehokkaammat naku-sportit, joiden ominaisuuksissa, rakenteessa ja teknologiassa on hyödynnetty hyvin pitkälle menevää MotoGP-tietämystä. Ducati Streetfighter V4 S saattaa koeajajamme Roland Brownin arvion mukaan hyvinkin olla tämän hetken tehokkain ja täydellisin lajinsa edustaja.

AIKANSA MULLISTAVIN UUTUUS

HONDA CB92 BENLY

SUPER SPORT

Honda CB92 Benly Super Sport oli 60-luvun alussa Suomen ja Euroopan markkinoille ilmestyttyään monessa mielessä hämmästyttävä, suorastaan vallankumouksellinen moottoripyörä. Se oli silmiä hivelevän hyvän näköinen ja ennen kaikkea aivan käsittämättömän suorituskykyinen.

Se pystyi peittoamaan aiemmin vanhaa maailmaa hallinneet, sylinteritilavuudeltaan itseään kaksi, jopa kolmekin kertaa isommat pyörät niin tehossa kuin nopeudessakin.

HondaCB92.jpg
Gibraltar.jpg

 MÄÄRÄNPÄÄNÄ GIBRALTAR

OSA 2 

Heikki Huhtasen viime numerossa alkanut reissutarina kohti Gibraltaria saavutti kohteensa. Eteläiseen Espanjaan tutustuminen viivästytti kotiin lähdön aikataulua, joten Ruotsin lautalle varattu lippu saneli kiireellisen paluumatkan. Kotimatkan reitti kulki Sierra Nevadan ja Pyreneitten vuoristojen jylhissä maisemissa.

MOTO GUZZI V85 TT

JA SEN VARUSTELU

OSA 3

AJOASENNON KEHITTELYÄ JA MUUTA VARUSTELUA

Veijo Saanon Moto Guzzi V85 TT -matkaenduron lisävarustelu on ollut varsin monipuolista, joten hän voi kertoa sekä onnistuneista ja vähemmän onnistuneista valinnoista. Koska pyörän matkamittari ilmoittaa jo 6000 ajokilometristä, aluksi raportoidaan käyttökokemuksista.

Guzzi_var.jpg
itäharju4.jpg

ITÄHARJUN AJOT 1955–65

JARNO SAARINEN -MUISTOAJO

Alkuperäissuunnitelman mukaisesti Itäharjun Ajot oli tarkoitus ajaa Helatorstaina 21.5., mutta korona-pandemian vuoksi tapahtuma jouduttiin siirtämään myöhäisempään vaiheeseen. Uudeksi päivämääräksi ilmoitettiin 23.8.

Alkuperäiset Itäharjun Ajot järjestettiin aikavälillä 1955–65 ja vaikka moottoripyöräluokilla olikin suurempi painoarvo, myös autoille oli omat lähtönsä. Niinpä myös tässä näytösajossa pääsivät vuorollaan radalle myös nelipyöräiset.

Tämänvuotinen tapahtuma oli saanut täydennykseksi nimeensä ”Jarno Saarinen -muistoajo”. Niinpä päivän ohjelmaan sisältyi myös lähtö, jossa kiersivät rataa ainoastaan pyörät, joilla Jarno Saarinen oli itse henkilökohtaisesti kilpaillut. Se oli kunnianosoitus historian vaalimiselle, joka antoi varsin runsaslukuiselle yleisölle mahdollisuuden omakohtaisesti nähdä ja kuulla millaisilla pyörillä maamme tähän mennessä ainoa rata-ajossa maailmanmestaruuteen yltänyt suomalainen ennätti ajaa.

KÄYTTÖTESTISSÄ MP-NAVIGAATTORI GARMIN XT

"GESSUN" 40-VUOTINEN TAIVAL

PALJON MUUTA!

SEURAAVA NUMERO 6-7/20 ILMESTYY 27.11.